קבוצת הורות מצמיחה -מניעת מחלות בילדים
חֲנֹ֣ךְ לַ֭נַּעַר עַל־פִּ֣י דַרְכּ֑וֹ גַּ֥ם כִּֽי־יַ֝זְקִ֗ין לֹֽא־יָס֥וּר מִמֶּֽנָּה׃ (משלי פרק כב' ו')
מהי קבוצת הורות מצמיחה?
קבוצת הורות מצמיחה היא בעצם קבוצת למידה של הורים הנפגשים אחת לשבוע לסדרת מפגשים ומקבלת ידע בתהליך מובנה שמאפשר הבנה שונה על מהי בריאות ומהו חולי .
היום מקובל להפריד בין מחלות שמוגדרות "גופניות-פיזיות" ומחלות שהן בעלות אספקטים נפשיים.
בבסיס הלמידה שלנו- נבקש להבין כי עקרונית, אין הבדל בין דלקת גרון לקשב ריכוז.
הגוף והנפש הם אחד.
אמון בכוח הריפוי וביכולת של הילד הוא בסיס השיטה.
הורות מצמיחה הורים וילדים ביחד.
החזרה לאיזון היא פונקציה של הדהוד ההשפעה ההורית על הילד.
התפיסה הקלינית היא: שאין הגדרות קשב ריכוז- היפראקטיביות, אין מחלות נפש בילדים . ההגדרה הזו טעות ביסודה.
בחברה המערבית-בין אם הילד חולה כרונית במחלה או מוגדר /מסומן כ"מאותגר חינוכית" "קשב ריכוז"– ההורה חש אשמה.
הורה אשם הוא מפתח לחולי חברתי.
רגשות אשם הוריים, נקיפות מצפון מרחיקים אותנו מהאמונה ביכולת לאזן.
הנחת יסוד היא: אתה ההורה המושלם עבור ילדך.
החזרת האמון בכוחות הריפוי הפנימיים של הילד יחזירו את האיזון בבית.
התובנה היא שאדם בכל גיל צריך בסיס יציב כדי להחזיר לעצמו איזון גופני ונפשי
את השינוי הזה אנחנו עושים ביחד.
איך זה עובד?
אין "מחלה" שמגיעה "במקרה". אין "קשב ריכוז" "במקרה". אין ילד וכחן וכעסן "במקרה".
העולם נוצר על מנת שאדם יוכל ליהנות ממנו. להקים משפחה שמחה ולהביא עוד דור שיעניק לעולם מאיכויותיו.
הקשיים שאנחנו חווים בעולם- הם תמרורי הכוונה/ אזהרה עבורינו.
תפקידם לכוון אותנו להגיע להנאה.
החיים-כוח החיות, – זורמים על פי חוקים קבועים מראש.
יש דרך לפעול בעולם.
כל הפרה של חוקיות של הטבע- תגרור סבל. למה?
כי זו מנוגד ליכולת הבסיסית של האדם לקבל את החיים וליהנות מהם.
אין קשיים והתמודדות עם הילדים ש"נגזרו" עלינו משמיים...
"יש לו בעיית ויסות חושי" "קושי קשב" "היפראקטיביות" – אלו אמירות מנוגדות להגיון ומנוגדות לטבע! קישור לקשב ריכוז בילדים
התיוגים הללו פוגמים ביכולת להצמיח את הילד ואת החברה כולה.
כל ילד שלישי- מאובחן.
ייסורים- מחלות, הם הפרה של חוקי הטבע. על ידי האדם.
העולם נוצר על מנת שהאדם יקבל חיים, וכוח החיות יתגלה בו בעוצמה.
לכן בכל מקום בו יש הפרה של חוקיות- התגובה תהיה קושי להתמודד.
ייסורים, מחלות- הם תגובה נכונה ורצויה של הגוף לגירוי לא נכון.
מה המסקנה?
אם אנחנו נפסיק את הגירוי, כלומר את אותה פעולה שגרמה לילד ל"קושי קשב ריכוז" לדלקת אוזניים, לדלקת ריאות, לקושי חברתי)
אזי- המחלה (התגובה(תיפסק והגוף יחזור לאיזון.
כל זה בתנאי- שמסירים את סיבת המחלה.
כדי שהורה "ישיב אל הלב" כלומר, ידע מה מתאים לילדו הוא צריך להבין מהו הגירוי שגרם לילד לקושי פיזי או נפשי. (מחלה, קושי חברתי, קושי קשב ריכוז)
כדי שהורה ידע מה מתאים לילדו ומה לא. הוא צריך להבין בשכל.
אבל כדי להתחיל לייצר שינוי, נדרשת הבנה אחרת. הבנה הרותמת את הלב ואת כל איברי הגוף ליצירת השינוי המיוחל.
כוח הריפוי נמצא בתוכנו. רוצה להבין עוד על השיטה?דיקור סיני בילדים
ומה חשיבותה של הקבוצה בתהליך הרפוי?
קבוצת ההורות היא נדבך חשוב בתמיכה חברתית, ומהווה קבוצת פעילה המשפיעה סינרגטית אחד על השני.
העלאת "בעיות" בתוך הקבוצה, הן בחירה של האדם המשתתף בה ודרכן ניתן להבין את העקרונות הבסיסים של חוסר האיזון שנוצר.
ומהם המקורות לשיטה?
הטבע מסודר לפי עקרונות מסודרים ומדויקים להפליא. וכך גם פתולוגיות- גם לקשיים, מחלות- יש חוקיות ברורה וסדר מופתי של הטבע.
ילד לא "סתם" : "חסר קשב", "חולה בדלקת גרון כרונית", "קשה לו חברתית"
קושי חברתי של הילד, מחלות של הילד,תיוגים והגדרות הם יציאה מאיזון.
ההבנה של חוקי הטבע –תקנה לימוד על חכמת הטבע. ותאפשר נקודת מבט שונה ומפתיעה שתחולל שינוי בבית.
החשיבה הזו- אולי מפתיעה, אבל היא משוייכת לתפיסה כוללת עמוקה המתבססת על מקורות יהודיים (חז"ל: רמב"ם, רמ"ד ואלי, רמח"ל) תפיסות שונות ופילוסופיות מהפילוסופיה של הרפואה הסינית, תפיסות חינוכיות שונות "הילד במרכז" "אדלר" "שפר".
בבסיס כל אלו עומד רעיון חשוב אחד- הנפש אינה נפרדת מהגוף.
העולם הוא כל מה שקורה סביב הילד. והעולם משפיע על הילד. והילד משפיע על העולם סביבו. ההשפעה ההדדית הזו צריכה להיות מכוונת על ידי ההורים.
…קצת על הריפוי הקבוצתי :
היוזמה הגיעה מנשים מקסימות שביקרו אצלנו בקליניקה וביקשו הרחבה על רעיון הריפוי/איזון העצמי.
כך חברנו ביחד קבוצת מטפלים ותיקים והקמנו את קבוצות הריפוי בירושלים ובאזור בית שמש.
אט אט החלו להיווצר קבוצות אנשים, שהוגדרו כ"חולים במחלה כרונית" "אוטואימוניות" , בהמשך הגיעו אימהות שחוו את המחלות של התינוקות והילדים שלהם עם הרבה התמודדות וקושי. באמצעות אישיות מופלאה וכוח רצון החזירו את כוח הריפוי לעצמן, לילדיהם והן מהדהדות את בשורת ריפוי הגוף- נפש הלאה. בהזדמנות זו- נרצה לומר שאנחנו לומדים מכל אחד ואחד מכם. תודה רבה!!!
מנחי הקבוצות לריפוי ממחלות כרוניות ולהורות מצמיחה:
הילה מי מרום – מוסמכת לטיפול ברפואה סינית Dipl.C.M גינקולוגיה ופוריות האישה דיקור צמחים ותזונה מותאמת אישית
רחמים פנחסי – מוסמך לטיפול ברפואה סינית Dipl.C.M דיקור, צמחים תזונה והתמחות ברפואה סינית בילדים.
טל הללי – M.A בעבודה סוציאלית מטפלת בתחום הטיפול והשיקום בבריאות הנפש ומטפלת זוגית ומשפחתית. קישור
לילך פנחסי B.A בייעוץ חינוכי, מדריכת הורים יועצת ומנחה בגישת שפר קישור
רוצים להצטרף לקבוצת הורות מצמיחה? שלחו פרטים ב"צור קשר"